torsdag 4 juni 2009

Vårruset, 5 km bara för tjejjer!

Japp i onsdags var det dags igen för kanske 5-6 året i rad, har tappat räkningen! Vårruset är en trevlig tillställning där tusentals tjejer lunkar, joggar eller springer efter en utmätt 5 km lång väg efter vad man själv orkar. Väl framme i mål får man en fin medalj och en sponsor-påse med olika reklamsaker i. Är man en grupp på 6 personer eller mer så får man en picknick korg med fika som man då kan sätta sig ner och äta av när man är klar med loppet men i år hade jag med mig eget fika i form av två ägg och en hallonsmoothie som jag gjorde av äggmjölk och hallon.

Jag gick tillsammans med en tidigare arbetskompis till mamma och hon orkade inte gå så fort så det tog 1 timme att gå, jag ville ju gå fortare men jag ville ju inte att hon skulle behöva gå själv!

På dagen regnade det ganska mycket så vi trodde att vi skulle behöva gå i regn, men precis innan vi skulle fara så lättade det upp och under loppet var det till och med sol så det blev jätteskönt ändå, när vi var framme i mål så började det blåsa och bli kallt igen så vi hade en himla tur med vädret ändå :)

4 kommentarer:

  1. Ja, vi hade i alla fall tur med vädret, bra kämpat trots att du fick gå snigelfart med Anita, men nästa år går vi tillsammans/kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att det spack upp och blev sol! Önskat att jag hade kunnat vara med. Kram Syrran

    SvaraRadera
  3. Härligt :) nästa år köper jag fuskbröst och peruk ;)

    SvaraRadera
  4. Haha det skulle vara roligt att se :) Mamma har ju båda delarna som hon hade på en teater ;)

    SvaraRadera