måndag 8 juni 2009

Skäms så fruktansvärt, nya tag imorgon!

Fy så dålig jag är, jag vet att man inte ska se ett snedsteg som världens undergång men nu gör jag nästan det! Jag som har varit så duktig och motstått frestelser på frestelser utan problem valde idag att äta något förbjudet! Jag har idag syndat och ätit en pizza och nu har jag ju självklart fått ont i magen så synden straffar sig genast kan man ju säga och min bror kommer att bli så besviken på mig men från och med i morgon måste jag dricka vatten, röra på mig när det är uppehåll och skärpa mig med maten och hålla koll på kolhydraterna. Jag är nämligen extremt kolhydrats intolerant och verkar inte ens klara av att äta mjölkprodukter alls :(

Fy skäms på mig, en ny dag imorgon!!

5 kommentarer:

  1. Det är bara att ta nya tag, vet att du klarar det, kämpa på/kram mamma

    SvaraRadera
  2. Det är för din skull du gör det ingen annan. Vad mår du bäst av? lågkolhydratsdiet eller annan kost? Pizza kan du äta men du får göra den själv på sådant du klarar att äta och med oopsie-botten.

    Sluta inte leva, finn lösningen ;)

    SvaraRadera
  3. Jag vet ju att jag mår bäst på LCHF och självklart så gör jag ju detta för att jag vill och mår bra, men jag hade ju lovat dig att inte dumma mig men jag får sluta lova folk då jag inte är mer än människa och man kan falla tillbaka i frestelser ibland!
    Jag saknar ju egentligen inget men det var bara en dum grej jag inte gör om då min mage inte är glad nu!

    SvaraRadera
  4. Tänk på att pizzan kan vänta tills du har gått ned till din vikt. Det får bli bonusen!
    Ätit VLCD i 50 dagar så jag vet att det kommer svackor, har inte fuskat en enda gång. Jag tillhör annars kategorin fuskare. Men denna gången har jag bra kamrater och ett hett grupptryck.
    Tänk på att dag 1-4 består av trötthet, resten av dagarna kombinerar med motion en enorm känsla.
    Det tar dig nästan 4 dagar att komma in i ketosen på nytt efter en pizza så var varsam.
    Börja på nytt vid nästa måltid, äevn om du misslyckats har du dragit lärdom av vad som fick dig att äta den. Skriv ned det!

    SvaraRadera
  5. Som tidigare skrivits så gör ju du detta för din egen skull och ingen annans. Det har ju ingen betydelse för någon annan, än dig själv, om du fuskar.
    Jag som tyckte du var så duktig men tänk det som att du cyklade ned i diket och nu ska du upp igen. Du klarar det - kämpa på! Kram!

    SvaraRadera