fredag 12 juni 2009

Att vara beroende!

Hittade detta på kolhydrater i fokus och det stämmer så bra! Har man varit sockerberoende/kolhydratsberoende och provat att banta och gå ner i vikt hela livet nästan så är det lätt att trilla dit :(

Citerat ur Bitten Jonssons bok \"Sockerbomben, hon citerar i sin tur Portia Nelsons självbiografi:

Fas 1:
Jag går nedför gatan
Det är ett djupt hål i trottoaren
Jag ramlar ner
Jag är förlorad...jag är hjälplös
Det är inte mitt fel
Det tar evigheter att ta sig upp

Fas 2:
Jag går nedför samma gata
Det är ett djupt hål i trottoaren
Jag låtsas att jag inte ser det
Jag ramlar ner igen
Jag kan inte fatta att jag är här igen
Men det är inte mitt fel
Det tar lång tid att ta sig upp

Fas 3:
Jag går nedför samma gata
Det är ett djupt hål i trottoaren
Jag ser det
Jag ramlar ner... det är en vana
Men mina ögon är öppna, jag vet var jag är
Det är mitt fel
Jag kommer upp på en gång

Fas 4:
Jag går nedför samma gata
Det är ett djupt hål i trottoaren
Jag går runt det

Fas 5:
Jag går nedför en annan gata


Vi behöver misslyckas för att lära oss.
Vi behöver lära oss varningssignaler för att känna igen dem.
Det är olika för alla, vi har våra egna problem, även om vi kan stötta varandra.

2 kommentarer:

  1. Har ni inte redan gått på samma gata tillräckligt länge nu då ;)

    Dags att växla spår och öka farten :)

    Jag håller tummarna för dig gumman.

    SvaraRadera
  2. Nej, nu får ni sluta att gå ner i hål (ha,ha)/kram

    SvaraRadera