torsdag 28 maj 2009

Svårt att gå in i ketos för mig :(

Varför går jag inte in i ketos? Jag tycker ju att jag borde vara i den då jag äter minimalt med kolhydrater! Men jag börjar tro att jag måste börja dra ner på laktosen också för jag borde gå in i ketos!
Jag åt nog för mycket kolisar igår då jag åt två bitar mörk choklad och grädde i kaffet men jag får sluta med det också!

Idag ska jag åka och "fika" med mammorna och då har jag tagit med mig egen mat och lite nötter och öl-korv så att jag också har något att smaska på :) Jag känner mig verkligen duktig och mår jättebra och känner att jag inte saknar något med denna livsstil, det enda är väl att det finns SÅ mycket som är gott som man förut åt för mycket av men nu är det slut med det!

Vill tipsa om en grej, äggmjölk! Man mixar hett vatten, smör (inget margarintjaffs) och ägg och dricker det sedan kallt i the/kaffe och får då bort mycket kolhydrater men behåller fettet och proteinerna :)

2 kommentarer:

  1. Kontrollerar du noggrant allt du stoppar i dig så det inte finns dolt socker? Laktosen skall du nog skippa totalt.

    Ölkorven får du nog kika på innehållsförteckningen noga. Finns många korvar, salamis och medwurstar som är riktiga sockerfällor.

    Äggmjölken, är ägget rått när du vispar ner det?

    Kämpa på gumman du är grym bara du håller ut ;)

    SvaraRadera
  2. Jag kollar allt, äter ju inget med mer än 5 gram kolhydrater / 100gram och det är så man ska göra. Ölkorven innehöll bara 1 gram kolhydrater/100 gram och det var en på 50 gram och då blir det 0,50 gram kolisar men jag tror nog att det kan ha varit för att jag glömt att ta min medicin! Inte bra att göra!
    Jo ägget är rått men blir ju lite kokt? av det heta vattnet...

    SvaraRadera