söndag 24 maj 2009

Jäkla ben, varför vill ni inte gå?

Jag har tidigare haft ett rätt stillasittande liv. Nu har jag börjat promenera varje dag men märker att mina ben har det kämpigt att hinna med det jag vill! Jag har en bror som cyklar och promenerar varje dag och är jätteduktig och känner att jag också vill ta en promenad varje dag för både min och min dotters skull men när jag var hos mina föräldrar i helgen så ville mina ben knappt gå mera. Jag hade jättemycket energi i övriga kroppen och knoppen till att gå men benen ville helst stanna hemma, någon som har tips på vad jag ska göra?
Har en väldigt stor övervikt, har det kanske med det att göra?

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att du klarade promenaderna bra, det kan ju bero på att du kände dig trött av allergin/kram

    SvaraRadera
  2. Kan vara en kombination av övervikt, kondition, allergi och träningsvärk. Allt utom allergin tränas bort genom promenader. Allergin tycker jag att du köper något receptfritt billigt alternativ och provar miniförpackning.

    SvaraRadera
  3. Har du ingen favoritsport?
    Jag styrketränar, simmar och går. Men simma är favoriten. Det slutar jag aldrig med, viktigt att göra det som man tycker om annars blir det inte av. Pulver är imponerande i spåret, jag hänger på igen! Äter själv allergitabletter på löpande band så jag vet hur det är att få nedsatt kondition.

    SvaraRadera
  4. Det är säkert en kombination av övervikt och allergi samt att du kanske inte har gått så mycket förut? Det kommer att bli bättre. Vi får se ljuset i tunneln tillsammans ;-)
    Kramar Linda

    SvaraRadera